לבנות אתר – מה הפעולות הנדרשות לבניית אתר תדמיתי?

בעלי מקצוע, בעלי עסקים, אשר מעוניינים לבנות אתר אינטרנט, מתייחסים לכך הרבה פעמים, כעניין של דרך אגב. הם נוטים לחשוב שעצם זה שהם בונים אתר אינטרנט והוא מופיע בגוגל, זה מספיק. אך כל מי שמתעסק בתחום של בניית אתרים ובוודאי בתחום של קידום, יודע שזה לא מספיק.

כל אחד יכול לבנות אתר אינטרנט, בין אם זה דרך גורם מקצועי ובין אם זה לבד, באמצעות פלטפורמות של וורדפרס, ויקס או אחרות. אך יש שאלה איך מקימים אתר אינטרנט תדמיתי ברמה גבוהה. איך יוצרים אתר שיכול לשרת אותנו בצורה איכותית וטובה.

בשביל לבנות אתר אינטרנט בצורה טובה, עלינו להבין תחילה מה אנחנו צריכים, מה אנחנו מחפשים. איזו מטרה האתר נועד לשרת. האם הוא נועד לספק לגולשים מידע בלבד או שמא, הוא נועד גם לאפשר להם לבצע פעולות שונות, למשל הזמנת מוצרים ושירותים. אנחנו צריכים לדעת איך אנחנו מצפים שהאתר יקדם אותנו בשביל שנוכל להשתמש בו בצורה נכונה. אחרת, זה לא ישתלם לנו להשקיע בו זמן וכסף.

אתר תדמיתי הוא אתר שנועד לספק מידע איכותי, רלוונטי וחיובי עלינו. הוא נועד לאפשר לגולשים לדעת במה אנחנו עוסקים, מה אנחנו מציעים להם, איזה ניסיון עומד לרשותנו, וכל דבר אחר שיכול להשפיע על ההחלטה שלהם לבחור בנו בסופו של דבר. אתר כזה גם נועד לאפשר להם ליצור איתנו קשר, לרכוש דרכנו מוצרים ושירותים, ולנהל איתנו קשר עסקי ברמות שונות.

כיצד בונים אתר תדמיתי בצורה נכונה

בשלב הראשון אנחנו צריכים לאפיין את האתר. כלומר, לאפיין מה בדיוק אנחנו רוצים שהוא יכלול, מה אנחנו רוצים שהוא יציג, כיצד וכל דבר אחר שאמור להשפיע על הדרך שלנו לבנות אותו. צריך להדגיש כאן, בשביל לאפיין את האתר בצורה נכונה, הרי שעל הגורם שאחראי על תהליך הבנייה או מספק לנו ייעוץ בבניית אתרים, ללמוד אותנו, להכיר אותנו ולדעת מה אנחנו מציעים ללקוחות שלנו.

בשלב השני, יש לבנות סקיצות של אתר, כולל איך הוא ייראה מבחינת עמודים, תפריטים, עיצוב, כפתורים וכל דבר שאמור להיות בתוך האתר. תחילה הסקיצות יהיו על הנייר ועם הזמן הם יעברו למחשב עד שיתקבל המוצר הסופי. כמו כן נצטרך לחבר אותו לשרת אחסון על מנת שיהיה ניתן לעלות את האתר לאוויר.

בשלב השלישי אנחנו אמורים לשלב את כל המאפיינים שקשורים גם לקידום האתר וגם לעלות אליו תכנים, תמונות, סרטונים וכמובן מאמרים. בהתחלה הוא יכלול כמות קטנה, אך עם הזמן אנחנו נגדיל את כמות התוכן, בהתאם למה שעומד לרשותנו ולמה שאנחנו יכולים לספק.

צריך לציין, בשביל שנוכל לעבוד בצורה נכונה על האתר, חשוב שמערכת הניהול שלו תהיה איכותית ונוחה, כזו שיהיה ניתן לעלות בעזרתה תכנים ואמצעים אחרים בלי שום בעיה.