בניית חנות אינטרנטית – איך אנחנו בונים חנות אינטרנטית בצורה נכונה

אחד הכלים המשמעותיים ביותר שעומדים לרשות בעלי עסקים היום, בין אם מדובר בכאלה שמחזיקים ברשותם עסק פיזי ובין אם מדובר בכאלה שמעוניינים לעבוד אך ורק דרך האינטרנט, זו חנות וירטואלית, חנות אינטרנטית.

מדובר בכלי מאוד פרקטי שהפך להיות חובה בכל אתר אינטרנט של עסק או בעל מקצוע, אשר מעוניין למכור מוצרים ושירותים לגולשים שלו. הרעיון הוא מאוד פשוט, על מנת שהעסק יוכל להרחיב את קהל הלקוחות שלו מחד, ומאידך לאפשר לקהל לקוחות קיים לרכוש מוצרים ושירותים בצורה פשוטה, כל הזמן, מכל מקום, הרי שיש להתקין באתר האינטרנט גם חנות וירטואלית, אשר תאפשר לו להציע להם מוצרים ושירותים, ותאפשר להם לבצע רכישה בצורה פשוטה וזמינה.

לפני שאנחנו נסביר, כיצד חברת שמפתחת אתרים אמורה לבנות עבורנו חנות אינטרנטית, נציג 2-3 דגשים, מדוע משתלם להשקיע ולהתקין חנות כזו באתר אינטרנט:

ראשית, באמצעות בניית חנות אינטרנטית, אנחנו יכולים לפנות אל קהל לקוחות שאיננו נמצא קרוב, מבחינה פיזית אל העסק שלנו. בין אם מדובר בקהל מקומי, קרי ישראלי, ובין אם מדובר בקהל בינלאומי, כלומר, מעבר לים. כך אנחנו מרחיבים באופן נרחב את כמות הלקוחות שלנו.

שנית, חנות כזו יכולה לפעול כל הזמן, 24/7. זה אומר, שאנחנו יכולים למכור מוצרים בכל שעה, בכל יום, גם כשהחנות הפיזית איננה פעילה.

שלישית, במקרים רבים, חנות אינטרנטית חוסכת לנו הרבה מאוד כסף, בין אם זה על מקום, כוח אדם ועוד. כמו כן, אנחנו פשוט יכולים ליהנות מהכנסות נוספות, עם הוצאות נמוכות.

איך בונים חנות אינטרנטית בצורה נכונה

דבר ראשון שצריך לעשות, זה לאפיין את סוג החנות, את המוצרים והשירותים שאנחנו רוצים להציע ולמי אנחנו מתכוונים לפנות. בעזרת האפיונים האלה, נוכל לבנות בצורה הרבה יותר פשוטה חנות שתתאים לצרכים וליכולות שלנו.

דבר שני שצריך לעשות זה להתקין מערכת ניהול שתאפשר לנו לתחזק את החנות בצורה פשוטה. המערכת צריכה לאפשר לנו להזרים תוכן על כל מוצר ושירות באופן נוח, המערכת צריכה לאפשר לנו לשווק את המוצרים והשירותים בצורה נוחה ופשוטה.

דבר שלישי, חשוב לייצר תרשימי זרימה, כיצד הלקוח אמור לעבוד עם החנות, החל משלב חיפוש המוצר, השוואה בין מוצרים, בחירת מוצר ועד לשלב הרכישה. בצורה כזו נבנה אתר שיספק לנו חווית קנייה איכותית.

דבר רביעי, החנות צריכה להכיל עמוד מאובטח לתשלום בעזרת כרטיסי אשראי או באמצעים אחרים. ניתן למצוא סוגים שונים של שימוש במערכות גבייה באתרים, שיכולות להתאים להם.