שימוש במערכות גבייה באתרים – מה זה אומר?

כשאנחנו נכנסים לחנות באינטרנט או לכל אתר אחר, בעזרתו אנחנו יכולים לרכוש מוצר, שירות או לבצע תשלום מסוים, הרי שאנחנו נוכל למצוא עמוד מאובטח אליו אנחנו אמורים להגיע בשלב התשלום, ושם נוכל להקליד את פרטי האשראי שלנו בצורה בטוחה ונוחה, מבלי לחשוש שהפרטים שלנו יעברו לגורמים אחרים, שאינם בעלי האתר.

אתרים רבים משתמשים כיום במערכות גבייה שונות, בדרך כלל מדובר על שתי מערכות עיקריות, מערכת סליקה של חברות אשראי או מערכת של פייפאל. שתי המערכות הנ"ל אמורות לאפשר לנו, לבצע רכישות של מוצרים ושירותים בצורה פשוטה ונוחה, מבלי שאנחנו נצטרך להתקשר אל החנות או אל האתר, מבלי שאנחנו נצטרך להגיע אליו פיזית בשביל לשלם, אלא נוכל לעשות הכל בקליק אחד דרך האתר.

צריך לציין, כאשר אנחנו רוצים להתקין מערכת גבייה באתר לצורך תשלום כזה או אחר, הרי שאנחנו צריכים להתחבר אל מערכת סליקה, זאת נוכל לעשות דרך חברת בניית אתרים שתבנה עבורו עמוד מתאים לכך.

מדובר על מערכת שעובדת עם חברות אשראי, היא סולקת את כרטיסי האשראי של הלקוחות, מבצעת בירור מהיר מול החברה בשביל לוודא שהפריטים תקינים, וכך היא סולקת את הכרטיס, מבצעת את התשלום ושולחת אישור לנו וללקוח. מן הסתם, חיבור למערכת כזו עולה כסף, יש גם עמלה מסוימת שאנחנו צריכים לשלם, אך זו הדרך הנוחה והפשוטה ביותר עבורנו לגבות כסף מהלקוחות שלנו, דרך אתר האינטרנט.

אסור לשכוח, שהעמוד חייב להיות מאובטח על פי תקן SSL, שנחשב לאחד התקנים המחמירים ביותר שיש בתחום האבטחה, ולמעשה חברות האשראי מחייבות את הלקוחות להשתמש בתקן זה על מנת לסלוק את הכרטיסים שלהן באתרי אינטרנט.

למי זה טוב ומתי נשתמש בזה

ברמת העיקרון, כל מי שמבקש למכור מוצרים ושירותים דרך אתרי אינטרנט, החל מכרטיסי טיסה, חבילות נופש, בגדים, מזון וכל דבר אחר ועד לגיוס תרומות, הרי שמערכת גבייה היא דבר הכרחי, מאחר ואין אפשרות אחרת. בניית חנות אינטרנטית יעילה מחייבת מערכת סליקה.

בכך שאנחנו יוצרים מערכת כזו, אז למעשה אנחנו מאפשרים לנו בתור בעלי האתר, הרבה יותר אפשרויות, הרבה יותר כלים לצורך עבודה מול לקוחות וגולשים, וכן אנחנו מאפשרים להם ליהנות מדרכי פעולה הרבה יותר נוחות, זמינות וקלות.

אנחנו נשתמש במערכת גבייה במקרים רבים, למעשה בכל מקרה בו נרצה לבצע שירותי מכירה או השכרה דרך אתר אינטרנט. אם יש לנו כוונה עתידית לעשות זאת, יהיה נכון מצידנו לייצר את התשתית ולהפעיל את העמוד ברגע שהדבר ייצא לפועל.