קניית דומיין לאתר – למה חשוב להשקיע בכך מאמץ

לכל אדם יש שם, אומר השיר הידוע, לרוב האנשים יש גם כתובת מגורים, שם הם מתגוררים, שם הם חיים, משם הם יוצאים בבוקר לעבוד וחוזרים בערב, לשם מגיעים הדואר והחשבונות שלהם.

איך זה קשור לתחום של בניית אתרים? ובכן, גם לכל אתר יש שם ולכל אתר יש גם כתובת, מה שנקרא דומיין. אחד השלבים החשובים בתהליך בניית אתר חדש הוא קניית דומיין. זה חשוב מאחר והוא אמור לשמש אותנו כל עוד אנחנו נשתמש באתר, והדומיין אמור להיות מוכר בקרב הגולשים שירצו להיכנס לאתר שלנו, בין אם זה דרך המחשב ובין אם זה מכשיר הסלולר או הטאבלט.

לפני שנסביר כיצד קונים בפועל, איך זה מתבצע, חשוב להדגיש שלא מדובר רק בהיבט טכני, לא מדובר רק בהיבט של רכישת כתובת לאתר, וחיבור בפועל. זה הרבה מעבר לזה. למעשה, הרבה פעמים דומיין משמש כסוג של תעודת זהות לאתר ויותר מזה, במקרים מסוימים המאבקים על דומיינים והמחירים שמשלמים עליהם הוא מאוד גבוה, בגלל הייחוס, בגלל החשיבות שלו.

למשל, אם אנחנו רוכשים דומיין שהוא נגיש, זמין, משהו שקל מאוד לזכור או לחילופין, דומיין שרומז בצורה כזו או אחרת על שם של חברה או אתר אחר, מוכר יותר, הרי שזה יכול לעזור לנו מאוד. למשל, אם נניח אנחנו מקימים אתר ומחליטים לקרוא לו usa. מן הסתם, זה שם שקל מאוד לזכור, סביר להניח שגם מדובר בדומיין מאוד מבוקש. לכן אם נרצה למכור אותו בעתיד, נוכל לעשות עליו רווח לא רע.

צריך לומר שהרבה פעמים אנשים רוכשים דומיינים ולא משתמשים בהם או משתמשים בהם לצורך אתרים קטנים, במטרה למכור אותם.

נקודה אחרת חשובה, זה הסיומת של הדומיין. כאן השאלה, לאן אנחנו פונים האם לקהל מקומי ואז נשתמש בסיומת מקומית או לקהל בינלאומי ואז נשתמש בדומיין בינלאומי.

איך קונים דומיין בצורה נכונה

ראשית, עלינו להחליט מה אנחנו מחפשים. זה יכול להיות שם העסק שלנו, זה יכול להיות שם של מוצר או שירות, וכן זה יכול להיות שם כללי שקשור לתחום בו אנחנו עוסקים.

שנית, יש לבחון האם בכלל אפשר לרכוש את הדומיין, כלומר, האם הוא פנוי. ישנן מערכות שמאפשרות לנו לבדוק את זה, ורק אם השם פנוי אז מן הסתם אנחנו יכולים לרכוש אותו, במידה ולא אז אנחנו תמיד יכולים לפנות אל הגורם שמחזיק בו ולנסות לקנות אותו ממנו.

שלישית, אנחנו צריכים לבצע את הרכישה בפועל. ברמת העיקרון חברת בניית אתרים אמורה לעשות את זה עבורנו, כאשר היא תבצע את תהליך הבנייה ותחבר את האתר לשרת האחסון עליו האתר הוא יושב.

במידה ואנחנו מבצעים את כל התהליך בעצמנו, אזי שאחרי בחירת איחסון לאתר עלינו לפנות לאיגוד האינטרנט הישראלי ולבצע דרכו את הרכישה.