בחירת מעצב לעיצוב אתרי אינטרנט

בחירת מעצב לעיצוב אתרי אינטרנט

הרבה פעמים, כשאנחנו חושבים על עיצוב, נקודת המבט מתייחסת רק לשאלת הנראות. איך הדברים מעוצבים זה אומר איך הדברים נראים על פני השטח. נכון, יש לזה חשיבות מאוד גדולה, אך זו לא החשיבות היחידה. לעיצוב יש חשיבות נוספת, והיא בכל מה שקשור לחווית המשתמש במוצר.

זה בולט במיוחד באתרי אינטרנט, ולכן חברות בניית אתרים מקפידות לעבוד עם מעצבים שמתמחים בכל הנושא של חווית שימוש באתר, קרי כל מה שקשור לנושאים של UI  ו-UX.

לפני שנסביר בקצרה על שני המושגים והמשמעויות שלהם, צריך לומר, כל הנושא של חווית המשתמש הפך להיות מרכזי ובולט בעולם האינטרנט עם השנים, הן בגלל ההכרה שאם הגולש לא נהנה מחוויית שימוש, הוא פשוט לא ימשיך לגלוש באתר וכן גוגל עצמה מקדמת אתרים במנוע החיפוש שלה, גם על בסיס השאלה, האם הם מספקים חווית שימוש לגולש.

מה זו חווית משתמש ומה ההבדל בין UI  ל-UX.

הרעיון של חווית משתמש בגדול אומר את הדבר הבא: כשהגולש נכנס לאתר, הוא צריך להרגיש בנוח, הוא צריך ליהנות מהאתר, הוא צריך להיות מסוגל למצוא כל דבר בצורה פשוטה וקלה, הכל צריך להיות חשוף בפניו באופן נגיש, זמין, רהוט וברור.

כאמור, יש שני חלקים לחווית משתמש UI  ו-UX. ההבדל ביניהם הוא בנוסחה הבאה: UX הם המרכיבים שאמורים לייצר את המוצר ואיך הוא אמור להיראות, כלומר, מה יהיה גודל המסך, מה יהיו גודל הפונטים, איך ייראה המסמך ועוד. UI לעומת זאת, מתייחס לשאלות שונות שעולות מתוך ה-UX. כלומר, למה זה ככה, למה זה בנוי ככה ולא אחרת.

מומחים בתחום, מעצבים שמכירים את היטב את הנושא של UI/UX, ידעו להשתמש בכלים הטובים ביותר, בשביל להנגיש את האתר לצרכים של הלקוח, על מנת שיוכלו לספק חווית גלישה איכותית וטובה לגולש.

ההשפעה של מעצב על אתרי אינטרנט

ההשפעה של מעצבי אתרים על המוצר עליו הם עובדים הוא עצום. זה בא לידי ביטוי ביכולת שלהם להבין מה בדיוק בעל האתר מחפש ואיך לספק לו את זה, ביכולת שלהם להכיר את צרכי הלקוחות, בין היתר באמצעות ניתוח קהלי יעד וצורכי משתמשים ולייצר מוצר איכותי, מונגש וזמין, וכן ברמה הספציפית, כלומר, היכולת לעצב את האתר בצורה יפה, מרשימה, להשתמש בפרמטרים ואמצעים שונים, לספק חווית גלישה נוחה ונעימה.

צריך להדגיש, תפקידו של המעצב איננו מתחיל ונגמר רק בעיצוב האתר. הוא צריך לדעת גם להשתמש בכלים ובאמצעים שלא יקשו על האתר לפעול. למשל, כשהוא משתמש במרכיבם מסוימים בעיצוב האתר, עליו להקפיד שהם היו במשקל קל, על מנת לאפשר לאתר לפעול בצורה סדירה ומהירה, לא לפגוע בטעינה שלו. זה נכון גם לגבי שימוש בכלים אחרים שיכולים להשפיע על עבודת האתר בצורה סדירה דרך המחשב או דרך מכשיר הסלולר.