ניהול לקוחות ומוצרים באתרי אינטרנט – איך עושים את זה

אחד הדברים המשמעותיים ביותר שיכולים להשפיע על תפקוד העסק מהיבטים שונים, זה האופן בו אנחנו מנהלים את הלקוחות ואת המוצרים שלנו. בפרט נכון הדבר, כשמדובר על ניהול באתרי אינטרנט.

הרעיון הוא, ברגע שלקוח נכנס לאתר שלנו ומבקש לרכוש מוצר או שירות, הרי שאנחנו צריכים לדעת מאותו רגע, כיצד להתנהל מול על מנת לספק לו חווית רכישה אופטימאלית ולגרום לו לחזור אלינו שוב. מעבר לכך, אנחנו צריכים לדעת כיצד להשתמש במידע ובכל הנתונים שהוא מספק לנו בתהליך הרכישה או בכלל, בשביל שנוכל להציע לו מוצרים ושירותים נוספים.

כאמור, זה נכון לא רק לגבי לקוחות אלא גם לגבי מוצרים. כלומר, אנחנו צריכים לדעת כיצד לנהל את התהליך של רישום מוצרים או אספקת מוצרים באתרי אינטרנט, באופן כזה או אחר. כך אנחנו יכולים לבצע את הפעולה בצורה נכונה ויעילה, כך נדע בכל שלב ושלב, מה עומד לרשותנו, מה אנחנו יכולים להציע ללקוחות שלנו ומה במלאי אנחנו נדרשים לחדש.

לפני שנסביר איך זה עובד ולמה זה חשוב, צריך לומר, לשם כך חברת בניית אתרים צריכה לבנות עבורנו מערכת מותאמת, כלומר, מערכת שתוכל לשרת אותנו בצורה אופטימאלית. זו צריכה להיות מערכת שתאפשר לנו לקלוט מידע רחב ומגוון מהגולש, לאפשר לנו ליצירת דאטה בייס אפקטיבי, ממנו נוכל להפיק מידע לצרכים שונים. כמובן שהכל ייעשה בהסכמה מלאה ובאופן כזה, שהמידע לא יעבור לגורמים אחרים.

לשם מה אנחנו צריכים לעבוד עם מערכת ניהול לקוחות

נניח וגולש נכנס אלינו לאתר לרכוש מוצר או שירות מסוים. באופן רגיל, סטנדרטי, הרי שהוא יבצע את הרכישה וכל מה שיידרש מאיתנו זה לספק לו את המוצר. אומנם מדובר פה על תהליך ניהול אבל ברמה הבסיסית ביותר. אנחנו צריכים לקבל ממנו את ההזמנה, לוודא שהמוצר יוצא אליו, לדאוג שהוא יגיע וזהו.

אך ברמות גבוהות יותר של ניהול לקוחות, הרי שאנחנו יכולים לייצר איתו אינטראקציה ארוכת טווח. למשל, אם אנחנו נציע לנו להירשם לאתר או להירשם למועדון הלקוחות שלנו, לקבל מאיתנו מידע למייל או לפלאפון, אנחנו יכולים לשמור תיעוד של כל הרכישות וההזמנות הקודמות, להציע לנו מוצרים ושירותים דומים, להציע לנו הנחות ומבצעים, לעניין אותו במוצרים חדשים ועוד.

אנחנו יוצרים פה מערכת עם מידע שמאפשרת לנו לעבוד בצורה הרבה יותר חכמה ויעילה מול הלקוחות שלנו, גם באופן רגיל, אך גם על מנת שנוכל לשווק ולקדם את המוצרים שלנו על בסיס קבוע. צריך להדגיש שמערכות כאלה מותאמות עבור סוגי אתרי אינטרנט שונים, ובפרט כמובן, עבור אתרים שכוללים חנות וירטואלית.

כאמור, אנחנו צריכים לעבוד עם מערכת שיכולה גם לנהל עבורנו את כל הרישום של המוצרים, החל מהדברים הכי בסיסיים ועד לניהול נתונים והשוואות, שיאפשרו לנו לדעת, איזה מוצר הכי נמכר, איזה קהל מתעניין בו ועוד.