בחירת איחסון לאתר – כיצד בוחרים אחסון בצורה הטובה ביותר

על פניו, בשביל להקים אתר אינטרנט חדש אנחנו צריכים לבחור חברת בניית אתרים או מומחה בתחום שיבנו עבורנו את האתר, אנחנו צריכים גם מעצב שידע לעצב אותו וכן בסופו של דבר, אנחנו צריכים גם מומחה לקידום אתרים.

אך אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך, מה שבלעדיו אנחנו לא יכולים בפועל לעלות את האתר לאוויר ולעבוד איתו, הוא אחסון אתרים. כלומר, אם אנחנו רוצים לעבוד עם האתר שלנו בפועל, אם אנחנו רוצים שגולשים יוכלו לגשת אליו, אז מן הסתם, אנחנו צריכים שהוא יהיה באוויר, לשם כך, עלינו לבצע קניית דומיין לאתר, ואז כשיש לו שם ובסיס, לחבר אותו לשרת אחסון חיצוני.

בעיקרון, התהליך הזה אמור להתבצע דרך חברת בניית אתרים שעובדת עם חברות אחסון שונות והיא תציע לנו חבילות שונות, בהתאם לסוג האתר שאנחנו מתכוונים לבחור. כמובן שאנחנו יכולים לעשות את זה גם בצורה ישירה, בלי מתווכים, לשם כך אנחנו צריכים לדעת כיצד לבחור שרת אחסון שיתאים לצרכים שלנו.

לפני שנציג כמה נקודות, כיצד בוחרים אחסון לאתר אינטרנט, חשוב להבהיר כאן, יש משמעות גדולה לבחירה שלנו בהיבטים שונים. לא רק בהיבט הטכני של אחסון האתר אלא גם בהיבטים אחרים, בין אם זה בכל לתפעול, תחזוקה, אבטחה ואפילו לכל מה שקשור לקידום אתרים. לכן, אנחנו צריכים להשקיע מאמץ וזמן בשביל לרכוש חבילת אחסון שאכן תתאים לצרכים שלנו.

מה הם הפרמטרים לבחירת שרת אחסון לאתר

ישנם מספר פרמטרים שעל פיהם אנחנו נבחר את השרת הנכון. אנחנו צריכים לבצע השוואות בין החברות השונות, בין החבילות שהן מציעות לנו, על מנת שנוכל לבחור את החבילה הטובה ביותר עבורנו.

גודל השרת – חשוב לבדוק מה גודל החבילה שהחברה מציעה לנו, מאחר וזה כמובן ילמד אותנו, מה יכול להיות גודל האתר שלנו. אנחנו צריכים לזכור, אתר עם תוכן טקסטואלי לא דורש בהכרח שטח נרחב. לעומת זאת, תמונות, סרטונים, ופי'צרים שונים, כן דורשים את זה.

אבטחה – אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת שטח אחסון, הוא ללא ספק האבטחה. אנחנו לא יכולים להסתפק בשרת עם מקור אבטחה לא איכותי. מאחר ואנחנו לא רוצים שיפרצו לנו לאתר ויבצעו בו שינויים או יגנבו ממנו מידע, הרי שהאתר חייב להיות מאובטח היטב מכל איום אפשרי.

תחזוקה – חשוב לבדוק איך המערכת עובדת, איך היא מגיבה במקרה של תקלות, כמה מהר השירות מתמודד איתן ועוד.

מהירות טעינה – יש משמעות למהירות טעינת האתר, גם מבחינת חווית המשתמש של הגולש וגם מבחינת קידום האתר בגוגל. לכן חשוב מאוד לבחור שרת מהיר ואיכותי. הטיפ הוא, להתחבר לשרת מקומי, הטענה אומרת, ככל שהשרת קרוב יותר, כך האתר יעבוד מהר יותר.

מן הסתם, אנחנו צריכים להשוות בין החבילות השונות ולהחליט איזו מהן מתאימה לנו.