מסמך איפיון לאתרי אינטרנט – איך בונים אתר אינטרנט בצורה נכונה

כשאנחנו ניגשים לבניית אתר אינטרנט, עלינו לקחת בחשבון נקודה אחת בסיסית. אתר אינטרנט הוא הפלטפורמה החשובה ביותר שלנו להגיע אל קהל הלקוחות שלנו ולייצר קהל לקוחות חדש.

לא משנה מה אנחנו מבקשים למכור, לא משנה איזה שירות אנחנו מבקשים להציע, זה גם לא משנה אם האתר עצמו, נועד למכור מוצרים ושירותים או רק לספק מידע, בזמן שאת כל השירותים אנחנו נעניק בחנות, משרד או בטלפון. היום, אי אפשר לפעול מבחינה עסקית ומבחינות אחרות, בלי נוכחות ברשת ולשם כך אנחנו חייבים לבנות אתר אינטרנט.

מן הסתם, לצורך כך אנחנו נפנה אל חברת בניית אתרים שתוכל לספק לנו את כל הכלים והתנאים להקמת אתר אינטרנט שיתאים לצרכים שלנו ויספק ללקוחות קיימים ופוטנציאליים, חווית גלישה ושימוש באתר, ברמה הגבוהה ביותר.

הדבר הראשון שהחברה תבצע, עוד לפני שהיא תתחיל בתהליך הטכני של בניית האתר בפועל, זה יצירת מסמך אפיון לאתר אינטרנט. מסמך זה, הוא כלי העבודה של כל אדם וחברה שמתמחים ומתעסקים בבניית אתרים. אפשר לומר, שזו התוכנית העסקית של האתר, זו תוכנית הארגון, תוכנית המסע להקמת האתר.

מה עומד מאחורי מסמך אפיון לאתר

הרעיון של מסמך זה הוא פשוט וברור. להבין אל מי פונה האתר, מה בדיוק הוא אמור להכיל, איזו מטרה הוא אמור לשרת. במילים אחרות, מסמך אפיון לאתר אמור להוות תוכנית עבודה בסיסית על מנת שיהיה ניתן להקים אתר אינטרנט שישרת את בעליו ויספק לגולשים שנכנסים אליו את כל מה שהם צריכים ומחפשים.

לא במקרה הצגנו אותו כתוכנית עסקית, שכן, כשאנחנו מקימים עסק, אז עלינו לייצר תוכנית בסיסית, אשר תתבסס על מספר פרמטרים, ביניהם, איך העסק יפעל, ואיך הוא יפנה אל הלקוחות שלו, איך הוא יספק להם את מה שהם מחפשים, את מה שלשמו העסק הוקם.

זה נכון גם במקרה של מסמך אפיון. בשביל שהאתר יוכל לספק לגולשים את מה שהם מחפשים ויענה לצרכים של בעלים, הרי שהמסמך צריך להיות מפורט, מדויק, נכון.

מה כולל מסמך אפיון לאתרי אינטרנט

הדבר הראשון שצריך להיות במסמך זו הגדרה ברורה, איזה אתר אנחנו רוצים לבנות. כידוע, יש סוגי אתרי אינטרנט שונים, אם זה אתר מכירות, אתר תדמית, אתר אינפורמטיבי או שמא אתר אחר. על פי הגדרה אנחנו נוכל להמשיך בכתיבת המסמך ובתכנון הקמת האתר.

הדבר השני שיהיה כתוב במסמך זה, מי קהל היעד של האתר ומה בדיוק הוא אמור למצוא באתר. נעשה את זה על פי אפיונים והגדרות שונות של הגולשים, בהתאם לקהל היעד אליו מבקשים לפנות.

הדבר השלישי, מה האתר צריך מבחינת תכנים, חומרים, כיצד יהיה נכון להזרים אותם אל תוך האתר ואיך יהיה נכון ופשוט לנהל את זה לאורך זמן.

הדבר הרביעי הוא כיצד האתר יעוצב, החל מההיררכיה של העמודים ועד לרמות הכי בסיסיות של העיצוב.

הדבר החמישי קשור להיבטים טכניים של האתר, איך בדיוק הוא יעבוד, איך נחבר אותו אל שרת אחסון, אילו אמצעים וכלים הוא צריך בשביל לעבוד בצורה סדירה ולספק שירות לגולש.