סוגי אתרי אינטרנט – אילו סוגי אתרים קיימים בשוק וכיצד נדע מה מתאים לנו

למתבונן מהצד, הגולש הממוצע באינטרנט שאיננו עוסק בתחום וכל הגישה שלו אליו היא רק בתור גולש, נדמה בוודאי שכל אתרי האינטרנט הם אותו דבר. כולם מיועדים לספק מידע כזה או אחר לגולשים ולא יותר מכך.

אך מי שמתעסק בתחום של בניית אתרים יודע, שיש הבדלים בין האתרים השונים, כל אתר בנוי בצורה שונה וחשוב יותר, לכל אתר יש מטרה אחרת. מן הסתם, כשניגשים אל חברת בניית אתרים בבקשה שתבנה עבורנו אתר כזה או אחר, הרי שעל החברה ללמוד מה אנחנו צריכים, איזה סוג של אתר וכיצד הוא יכול לעזור לנו.

במאמר זה, אנחנו נסקור את סוגי האתרים השונים, נסביר עליהם וכן כיצד נדע איזה אתר אמור להתאים לנו. אך לפני כן חשוב להדגיש, מדוע זה רלוונטי להכיר את ההבדלים ואיך זה משפיע על עצם תכנון ובניית האתר, לפני שהוא עולה לאוויר.

כיצד סוג האתר משפיע תכנון ובנייתו

השלב הראשון בתכנון אתר חדש, עוד לפני שניגשים לבצע את תהליך הבנייה בפועל, זה שלב אפיון האתר. כלומר, כתיבת מסמך מאפיינים לפיו נפעל בשלב מאוחר יותר לבנייתו.

בשלב זה צריך לאפיין את סוג האתר. זאת על מנת שנוכל בהמשך גם לדעת כיצד לבנות אותו וכן באילו אמצעים וכלים להשתמש. למשל, אם מדובר באתר קטן סטטי, אז זה אומר שגם שרת האחסון שלו לא אמור להיות משמעותי. לעומת זאת, אם מדובר באתר עם כמות גדולה של מידע, סרטונים, תמונות, אתר שמוכר מוצרים או שירותים, אז מן הסתם, נצטרך להשתמש במערכת הרבה יותר משמעותית בשביל שנוכל להפעיל ולתחזק אותו.

בסופו של דבר, סוג האתר משפיע על תהליך התכנון והבנייה שלו, ובשלב מתקדם יותר, זה גם ישפיע על תהליך התפעול והתחזוקה שלו.

אילו סוגי אתרים קיימים וכיצד נדע איזה מהם מתאים לנו

אתר מכירות – מדובר באתר שנועד למכור מוצרים ושירותים, מה שאומר שהוא צריך גם להציג את מה שמוכרים וכן הוא צריך להכיל עמוד מאובטח לתשלום עבור הגולשים. בניית חנות אינטרנטית היא הכלי מספר אחד היום למכירות עבור עסקים קטנים וגדולים.

אתר תדמית – זה אתר קטן, שמכיל מספר עמודים סטטיים, מהם יכול הגולש ללמוד על העסק ולקבל פרטי התקשרות אליו.

מיני סייט – אתר שמכיל מספר עמודים מצומצם, בדרך כלל מקימים אותו לצורך שיווק עסק, מוצר, שירות. לרוב הוא מוגבל בכמות התכנים שאפשר לאכלס בו.

אתר פלאש – אתר שמבוסס פחות על תוכן כתוב ויותר על סרטונים וקבצי קול. זו טכניקה מיוחדת למשוך את הגולשים דרך האפקטים המיוחדים שהם כוללים.

אתר תוכן – אתר קלאסי שכולל מאמרים ותכנים אחרים.

מדריכים/אינדקסים – אתר שמאכלס מידע על עסקים ובעלי מקצוע שונים, מתוך כוונה לפרסם אותם בצורה סטנדרטית.

אנחנו נבחר את האתר שמתאים לנו, על פי המאפיינים שלו וכמובן על פי מה שנכון עבורנו מבחינה עסקית, שיווקית, פרסומית.